lauantai 28. elokuuta 2010

Mun kesä meni lähinnä värttinää pyöritellessä, mutta sain mä vähän neulottuakin. Tosin tämä ensimmäinen huivi valmistui jo kesän kynnyksellä, muistaakseni toukokuussa.

Lanka on Fleece Artistin Nyoni, 65% villa, 20% kid mohair, 10% nylon ja 5% silkki, Titityystä löytyy tätä. Käy siis sukkalangaksikin, kun siinä on tuota nylonia, ja tästä kyllä saisikin luksussukat. Huivin malli on Saroyan ja se löytyy ravelrystä. Puikot mulla oli 3,75mm.

Toinen huivi valmistui sitten elokuun ensimmäinen päivä ja tänään vihdoin sain kuvattua. Tämä on Echo Flower Shawl (pdf). Lanka tässä on Handun bambu/silkkisukkalanka ja puikot 4mm. Olisi saanut olla isommat puikot, niin olisi tullut vähän isompi huivi ja samalla myös laskeutuvampi. Mutta kyllä tämä silti käyttöön menee.

18 kommenttia:

Päivikki kirjoitti...

Kovin ovat kauniita huiveja molemmat. Titityyssä olikin juuri joku silkkilanka tarjous, mutta se ei tainnut olla tätä?
Ajattelin, kun se oli 250g kerillä, että olis hyvää kone neulontaan...

kaisa kirjoitti...

Kiitos Päivikki! Se tarjouslanka on Bc Garnin lankaa, ja se on kyllä aivan ihanaa. Mä oon kans kattonu sitä, että koneelle menis hyvin.

-sanna- kirjoitti...

Molemmat huivit ovat kauniita, mutta tuo Saroyanin lanka on aivan hurmaavan väristä.

outi kirjoitti...

Upeita ovat! Tuo Echo varsinkin hivelee silmää. Ja tuota toista mallia olen miettinyt itsellenikin, mutten ole saanut aikaiseksi.

Riikka kirjoitti...

Onpa hienoja! Kauniin värisiä molemmat. =)

Soile kirjoitti...

Ihanan värisiä huiveja!

Mua vähän naurattaa, sillä mun puikoilta on valmistuneet just samat neuleet!

helena kirjoitti...

Kauniita ovat molemmat ja ihanan värisiä! Voi kun ehtisi itsekin tehdä kaikki ihanuudet, mitä näissä blogeissa näkee!

Katja kirjoitti...

Mahtavia huiveja, Kaisa! Täällä tuskaillaan ihan perus villasukka projektin parissa kun vuorokaudessa ei näytä tunteja olevan varattu lainkaan neulomiseen.

kaisa kirjoitti...

Sanna, minustakin tuo lanka on aivan hurmaavan väristä. Ja muutenkin se on ihanaa, ei pelkästään väri.

Kiitos Outi! Tuo on kyllä aika simppeli neuloa, ei muuta kuin puikoille vaan.

Kiitos kaunis, Riikka!

Saa nauraa Soile! Täällähän nämä pyörivät sellaista piiri pieni pyörii leikkiä. Meinaan mallit blogistaniassa.

helena, mulla on jotenkin ihan samanlainen olo. Kun pääsis äkkiä eläkkeelle, olis enemmän aikaa.

Voi harmi Katja! Onko sulla liikaa töitä?

Elios kirjoitti...

Todella nättejä huiveja molemmat!

juuli kirjoitti...

Ihania huiveja! Nam, tykkään väreistä. TäälläkinS on haaveiltu saroyanista, mutta en ole ehtinyt vielä.

Anonyymi kirjoitti...

Täytynee tervehtiä, kun täällä taas kattelemasssa! Tuttu tuo alempi huivi! Molemmat HIENOJA! Osaisin vain jos saisin kädestä pitäen- neuvoja. Pakko kertoa vielä että siskolle syntyi tänään tyttö! Syksyä, syksyä sinnekin täältä etelästä.

Anonyymi kirjoitti...

Hei unohdin nimeni äskeisestä... Se kolmas sieltä töysästä... Ei S alkava..

kaisa kirjoitti...

Kiitos Elios!

Ja juuli myös! Saroyan on tosi kiva ja helppo neulottava.

Anonyymi-A, mukava, kun kävit ja jätit puumerkkiä! Mukavaa syksyä sinnekin etelään!

Tess kirjoitti...

Upeat huivit ja niin kauniissa väreissäkin vielä :)

kaisa kirjoitti...

Kiitos Tess!

Minttu kirjoitti...

Ihania huiveja molemmat. Erityisesti tuo Saroyan on on mun mieleen. Kuinka paljon sinulla meni tuohon Saroyan lankaa?

kaisa kirjoitti...

Minttu, mulla oli tuota yksi vyyhti, 100g. Vaakan mukaan huivin paino on 98g. Punnitsin kerää neuloessani, ja kun oli puolet mennyt, lähdin kaventamaan huivia.